Festligt firande?

Det är den 6 juni, Sveriges nationaldag, och när jag nu sitter här klockan 21.30 och summerar min dag inser jag att jag kanske helt enkelt har firat lite för dåligt. Vet inte om falukorv och stuvade makaroner till middag och korsordslösande med sambon på balkongen passar in i festlighetstänket? Ont huvud och öm hals kanske tyvärr är mer synonymt med partajande och det kan jag i alla fall meddela att jag har, av oklar anledning dock.

Nä, det är nog dags att börja planera för midsommarfirandet så att det blir ordentligt med sill, färskpotatis och allmän njutning i solen (eller vad som nu bjuds vädervis, man kan ju aldrig vara säker). Något som är säkert är däremot att jag jobbar på midsommarafton, vilket borde innebära att jag slipper stå för matlagningen *en inte särskilt diskret hint till Mattias*.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0