En vuxen födelsedag?



Igår fyllde jag 24 år.
En kollega på jobbet sa till mig att det är en mycket speciell ålder. Jag förstod inte riktigt om hon var allvarlig eller ironisk när hon sa så, men jag märkte helt klart en förändring i år gentemot tidigare år. I och med att jag fyller år på sommaren brukar mina födelsedagar ofta vara i en tid av ledighet: sommarlov, semester, handbollsturneringar i ösregn och sådant. Igår var det inte alls så.

Jag jobbade på tidningen mellan nio och halv sju och hann under arbetsdagen med ett utvecklingssamtal med min chef. Jag bjöd på tårta på jobbet och när jag kom hem vid sjutiden på kvällen snabbstädade jag lägenhet för att den skulle vara någorlunda representabel när mamma och syrran skulle komma på besök. Mattias kom hem vid halv åtta och vi bjöd på mat och efterrätt och halvslumrade i soffan till Big Bang Theory vid halv elva. När gästerna åkte hem tog jag och Mattias en promenad runt Rosers och sedan var det dags att lägga sig. Jag har nog aldrig känt mig så stressad på min födelsedag, men det kanske är så det är att vara vuxen?

Hur som helst, firandet är inte över. Idag var farmor här och uppvaktade, ikväll ska jag och Mattias ut och käka födelsedagsmiddag och på måndag blir det ännu ett restaurangbesök när pappa och Kattis kommer på besök. Visst, själva bemärkelsedagen kanske blir lite stressigare men vad gör det när man få fira i dagarna tre?

Tjing

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men mig ville du inte bli firad av när jag ändå var på rätt ställe vid rätt tillfälle? ;)

2011-06-27 @ 21:25:57
URL: http://ljusterang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0