Tågtrassel och gäspsjukan

Idag har det varit en sån där dag när jag har gäspat hela dagen, från morgon till kväll. Jag vet inte ens om det handlar om trötthet, det är snarare som att det blir en vana som jag inte kan komma ifrån. Som att jag smittar mig själv med tidigare gäspningar och så blir det bara en ond cirkel. Ser ju inte så bra ut på jobbet när man går runt och gäspar konstant. Tack och lov träffade jag inte så många människor idag, det var jag och min redigering i princip.

Har hunnit med att träna och hamna i tågtrassel idag också. Alla tåg var inställda på sträckan Märsta-Rosersberg, alltså en station och typiskt nog just den sträcka som jag skulle åka. Tack och lov kom min älskade moster och hämtade mig innan jag fick frostskador. Hoppas att jag slipper bli sjuk av att ha stått ute och väntat i 40 minuter i kylan nu bara. Det skulle ju inte vara helt otroligt om jag blir det, jag menar Mattias drog ju på sig något skit för att han glömde att stänga fönstret efter att han vädrat i sovrummet och sedan var tvungen att sova i kylan som blev. Det gjorde ju visserligen jag med och jag verkar ha klarat mig - än så länge. Vi får väl se imorgon hur det är med den saken.

Nu ska jag göra en kopp te och återställa normal (nåja) temperatur i kroppen.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Mattias

Det beror nog på att du är van att ha en kroppstemperatur lägre än alla andra, då slipper du bli sjuk ;)

2011-02-17 @ 21:19:19
URL: http://matiros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0