Märkt av innebandyn

Hade en lite udda lördag igår. Mattias jobbade och jag också kan man säg. Var på handboll i Vassunda för att skriva en artikel, riktigt roligt faktiskt. Tog mig dit med mosterns bil (tack för lånet) som är väldigt stor, bred och automatväxlad. Det tog ett tag innan inte bara hjärnan utan även mina fötter fattade att man inte kan trycka ned både gas och broms samtidigt om man planerar att komma någonvart.

Väl hemma igen efter Knivstaäventyret var det dags för innebandy i Råbergshallen. Min faster hade dragit ihop ett gäng amatörspelare (däribland jag själv) och det var riktigt roligt att spela. I nästan två timmar sprang vi omkring och lattjade och idag känner jag i kroppen att jag fick ordentligt med träning. Det stramar i både rygg och rumpa och jag kan inte låta bli att känna mig lite nöjd med det.

Lyckades också träffas av ett stenhårt skott rakt i huvudet och har idag en bula gömd under håret och ett lustigt rött märke, likt Harry Potters blixtärr, i pannan. Haha, sånt som händer antar jag - jag var ju inte ensam om att bli träffad heller. Fastern fick ett skott rakt på näsan så jag ska inte gnälla.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0