Working woman

Precis så underbart är det gott folk - jag har äntligen fått ett journalistjobb. Jag vikarierar nu som kulturredaktör på lokaltidningen Sigtunabygden där jag ska vara i sju veckor. Då följer ju naturligtvis den obligatoriska frågan: hur känns det? Det känns sjukt bra. Riktigt roligt att få ta ansvar och känna att det finns de som har förtroende för mig. Samtidigt är jag så rädd så jag tror att jag ska kissa på mig ibland när jag tänker på mina uppgifter, men det är väl helt normalt antar jag. Rädsla gör att man fokuserar bättre. Hoppas jag i alla fall.

Men det är ju inte bara jobbet på gång, nej nej. Jobbet på terrakottautställningen har jag kvar med vissa helgpass, distanskursen rullar på som om ingenting har hänt och en och annan spännande uppgift från människor i min närhet ploppar in. Sedan är det ju allt det där vardagliga också som man inte inser tar tid förrän ens fritid blir kraftigt begränsad.

I helgen vankas också finfrämmande i form av vår kompis Henke så nu måste här planeras för mat och aktiviteter. Och Molgan ska städa också förstås, får man göra RUT-avdrag för det tro?

Nu ska jag hoppa (nåja) i säng och läsa ett par sidor i min nya kursbok innan sömnen tränger sig på.

Tjing

Kommentarer
Postat av: carina

Tänk att det blev så fullt upp helt plötsligt, det är ju så det brukar vara, allt hopar sig. Det är roligt att du trivs, du kommer klara det jättebra med din härliga inställning!

2010-09-22 @ 09:23:12
URL: http://cederlott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0