Bättre tider väntar runt hörnet

Varför går dagarna alltid i snigelfart när man längtar till något? Det är inte många dagar kvar tills flyttbilen rullar mot Stockholm med vår lägenhets innehåll instuvad i diverse lådor och väskor, men ändå känns det långt kvar. Massor med jobb väntar i helgen och mängder med redigeringstimmar väntar efter det. Sedan är jag fri (åtminstone tills betyget är satt...). Då ska jag ägna mig åt roliga saker igen. Jag ska träffa vänner oftare, träna mer, se härligt många filmer, spela spel och bara njuta av livet i allmänhet. Och jag ska också sluta vara så gnällig och tråkig mot min älskade sambo. Jag vet att jag har varit hemsk under de senaste veckorna med all stress och press som den här kursen burit med sig, men det ska det bli ändring på.

På tal om min andra hälft så är det så att han just nu befinner sig i Stockholm. Det gör dessvärre inte jag. Även om jag är mycket tacksam över att han åkte upp och hämtade våra nya lägenhetsnycklar så kan jag inte låta bli att tjura lite över att han inte är hemma. Det blir så ensamt när man är van att vara två. Det positiva är ju att man gör mer saker när man är ensam (annars avlider man av tristess). Jag har diskat, packat kläder och promenerat. Duktigt, ja visst. Men ärligt talat har jag hellre en hög med disk stående på bänken och världens bästa sambo hemma än en ren diskbänk men med bara spegelbilden som sällskap. Tillsammans är man mindre ensam, så är det.

Jag förstår att ni också måste vara vansinnigt nyfikna på hur den går med mina skavsår. Jo tack, åt pepparn faktiskt. Häromdagen trodde jag faktiskt att de braiga skavsårsplåstren jag fick av Stefanie hade effekt, men oj så fel jag hade. Efter att plåstren för andra dagen i rad på ett mycket obehagligt sätt fastnat i mina strumpor tvingades jag ta bort dem. Det gick relativt lätt och jag slapp slita av skinnet med plåstren. Problemet var ju bara att såren uppenbarligen inte har läkt alls. Dessutom är jag relativt säker på att jag har dragit på mig nya blåsor strax nedanför de äldre blåsorna (de som nu har blivit sår). Nog för att jag visste att det var något fel med mina fossingar, men inte kunde jag väl tro att de hade skavsårsplåsterbortstötande funktioner. Man lär sig något nytt varje dag. Bevisligen.

Imorgon är det sovmorgon. Det passar ju bra med tanke på att jag inte är ett dugg trött och troligen inte kommer att kunna somna på ett tag. Funderar på att kanske packa någon väska till. Garderoben är ju faktiskt inte tom riktigt ännu...

Sov gott!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Ann Helene

Allt du ger tillbaka gör det värt att ta lite skit ibland ;)

2010-03-19 @ 18:24:03
Postat av: Mattias

Det innan var från mig, inte mamma :)

2010-03-19 @ 20:44:29
URL: http://mattias860423.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vilken tur att du har lite tid över, då kan du få komma och bära våra flyttkartonger den 7maj :P

2010-03-23 @ 17:03:55
URL: http://einebrant.blogg.se/tk
Postat av: Sara - Thaison

Vilken fin bild på er två :)



Vad spännande med flytten och vad skönt att skolan är klar. Eller är det praktik som väntar nu?



Hoppas du får en bra helg,

Sara

2010-03-27 @ 03:30:00
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0