Spaghettiben

Dag ett av praktiken är avklarad och jag skojar inte det minsta när jag säger att huvudet var som en sprängfylld ballong när jag kom hem och benen känns som överkokt spaghetti nu. Efter en dag. Men hallå liksom! Jag antar att jag kommer in i det mer allt eftersom med bättre sömn och rutiner, men just nu är det tungt.
Äh, nu lägger vi det tunga bakom oss va? Första dagen på praktiken var rolig om än lite avvaktande. Lite skönt att börja lugnt men jag är ivrig på fortsättningen av den här praktikperioden.

Vad har hänt mer sen sist då? Jo, vi har ju flyttat. Från hyresrätt till bostadsrätt. Från Kalmar till Rosersberg. Lägenheten är så fin. Jag kan vara lite partisk, men oj vad nöjd jag är. Lite färg på ett par väggar bara så är det perfekt. Väntar också på den soffa som vi har beställt. När väl den har anlänt kommer nog hemtrevnaden vara på topp också, för att inte tala om komforten.

Nu ska jag klunka i mig det sista av mitt te och sedan gå och sova.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Maria

Druckit te i mängder har jag gjort under min första praktikdag, men hur ska jag klara mig utan våra te-träffar? Vi får ringa varandra och prata och dricka te samtidigt :)

Kul att du haft en bra första dag på praktiken, det hade jag också, och idag kommer nog vara minst lika bra :)

2010-03-30 @ 09:43:16
Postat av: Carina

Hej Johanna, berätta mer, vad är det för praktik du har börjat på? Kram Carina

2010-03-30 @ 09:47:56
URL: http://cederlott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0