Liten uppdatering

Hm. Här har det inte skrivits en rad på länge ser jag.
Uppdatering då: jag har motvilligt släpats ut ur min lilla OS-bubbla där jag har trivts som fisken i vattnet.
En ny kurs har påbörjats och vi har kommit igång med arbetet riktigt bra trots att vi är en pyttegrupp på fyra personer som verkar vara sjukdomsförföljda.
Var på hockey i måndags och med döden som insats placerade vi oss precis intill det låga plexiglaset med våra 80 000-kronorskameror. Vi överlevde och det gjorde kamerorna med.
Praktisk examination i tv-redigering imorgon - hoppas verkligen att kunskaperna kommer tillbaka till mig när jag väl sitter där framför datorskärmen.

Förresten; GRATTIS PAPPA till det nya jobbet.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Angelica

Gud vad kul, du får hälsa och gratta honom ifrån oss =D

2010-03-03 @ 22:53:56
URL: http://einebrant.blogg.se/tk
Postat av: Maria

Det är officiellt nu alltså? Stort grattis till din pappa iaf :)

2010-03-04 @ 00:28:07
Postat av: Mattias

Ja, annars har Svenska Hockeyförbundet gjort ett liiiitet misstag på sin hemsida :) Grattis Henrik!

2010-03-04 @ 08:16:33
URL: http://mattias860423.blogg.se/
Postat av: Johan

Med risk för att kasta sten i glashus.... Såg lite på Sveriges bronsmatch mot Finland i OS, att kalla det hockey är väl att ta i?

Skulle kunna heta "skridskoballet med inslag av klubba och puck"... fast för att kalla det för ballet så kanske deltagarna ska kunna åka baklänges, så det får bli något annat ;)

2010-03-04 @ 12:13:03
Postat av: Johanna

Johan: Då föreslår jag att du låter bli att titta på damhockey i fortsättningen om du tycker att det är så dåligt. Jag ska i alla fall titta även i fortsättningen och jag är oerhört stolt och glad över min pappa och hans nya jobb.

Och om du ska använda dig av ordet balett så lär dig att stava till det först.

2010-03-04 @ 19:02:26
URL: http://cedersallad.blogg.se/
Postat av: Johan

Självklart ska du vara oerhört stolt, det skulle jag också varit !!

Vad gäller att inte titta på damhockey så blir det nog ganska svårt att misslyckas, sänds ju inte på någon TV-kanal såvitt jag vet.

Jag såg på damhockeyn i förra OS också, min reflektion är att standarden på det svenska laget har sjunkit sedan dess, eller så har de andra lagen ökat sin nivå...



Hoppas nu att jag stavat rätt ;)

2010-03-04 @ 20:33:41
Postat av: Johanna

Jo, så kan det mycket väl vara. Det är ju ojämnt, men samtidigt är damhockey en ung sport och det kommer att krävas tid och framför allt resurser (som damerna fortfarande knappt får något av jämfört med herrar och herrjuniorer) för att damerna ska utvecklas så som man skulle önska. Men vi kommer igen. Hoppas att pappa kan vara med och bidra till att vi kommer ikapp de stora damhockeynationerna igen.

2010-03-04 @ 20:52:04
URL: http://cedersallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0