Kandidatexamen i journalistik

Sådär ja. Då är äntligen tre år av sömnlösa nätter inför tentor, bakfulla klasskamrater på torsdagsföreläsningar, gör om gör rätt-predikningar och tragglande av journalistikens ädla konst över. Jag kan nu stolt titulera mig journalist. Om jag är nöjd - jajamän. Om det känns bra - hm. Oerhört snabbt kastas jag nu in i många journalisters verkligehet, det vill säga arbetslösheten. Som jag har kämpat och slitit för att komma hit och så är gräset inte ett dugg grönare på den här sidan. Smaka på den. En vägg av ångest som slår emot dig när du någonstans i glädjeyran över att vara fil. kand. i journalistik tvingar dig att tänka realistiskt. Tråkigt men sant.

Äsch, jag får helt enkelt ta det för vad det är och söka jobb som en annan galning och hoppas att någon uppmärksammar mig i den oändliga poolen av kvalificerade journalister. Hur som helst är jag stolt över min examen och det kan ingen ta ifrån mig.

Har du lust att hjälpa mig att hitta ett jobb så är du mer än välkommen att höra av dig med tips. Har ditt företag en personaltidning som söker (eller inte söker) folk? Söker ditt bolag en informatör eller kanske hjälp att fylla webbsidan med innehåll? Har du kontakter inom radio, magasin eller nyhetstidningar?
Tveka inte att höra av dig, jag behöver all hjälp jag kan få.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Ang

Du får komma och klippa min gräsmatta emot lite mat och trevligt sällskap ;)

2010-06-09 @ 20:38:30
URL: http://einebrant.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Ett stort grattis till din fil.kand.!! Så duktigt gjort!! Helt imponerad!!! Sträck på dig och ge dig själv en klapp på axeln. Jag är säker på att du snart kommer att hitta ett jobb med din drivkraft.



Stor kram o lycka till

Sara

2010-06-15 @ 06:30:38
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0