Vuxen eller tonåring?

Sitter och slötittar på när Mattias spelar tv-spel. Jag kunde vara sådär lagom kulturell och läsa min härligt filosofiska bok som ligger här intill, men icke.  
Ibland lever jag verkligen mitt liv som en 15-åring: sover till långt in på förmiddagarna, spelar dataspel, surfar, skiter i att städa fast det skulle behövts redan för två veckor sedan och diskar först när skåpet är tomt på porslin. Men då och då slår "vuxenheten" till och vuxen-Johanna säger åt tonårs-Johanna att skärpa sig och växa upp. Den här helgen har varit lite av en mognadsperiod för mig. Lyssna bara på det här:

Igår var vi och tränade, vi lagade mysmiddag, diskade undan allt som samlats i högar och slappnade sedan av i soffan med ett glas vin till På Spåret (eh, vuxenpoäng!). Fast min barnsliga sida kom i och för sig fram när det visade sig att den enda frågan jag kunde besvara var "vad heter filmen där Michael Jordan spelar mot Snurre Sprätt?". Hm, jag vet hur jag kan försvara det här...
Idag åt jag sushi för andra gången i mitt liv. Jag kände mig vansinnigt vuxen och mogen (tills jag petade bort hälften av det där äckliga gojset i risrullarna). Jag har även hunnit med att träffa min chef idag och har fått ett nytt inslag att fixa med under de närmsta veckorna - möte med chefen bara måste ge vuxenpoäng.
Imorgon ska mamma och mina svärföräldrar åka och kika på en lägenhet som vi funderar att lägga bud på. Känner mig så spänd och nyfiken! Och vuxen framför allt.
Ännu har jag inte lagat någon mat, kanske hoppas jag innerst inne att det ska dyka upp någon liten hustomte och servera mig en riktig lyxmiddag, men det händer så sällan att jag knappast kan räkna med det. Antar att jag får släpa mig upp ur soffan och ordna det själv (troligen behöver jag stänga av tv:n för att Mattias ska vara kontaktbar också).
Trevlig lördagkväll allihop!

Tjing

Kommentarer
Postat av: anna

Gud vad kul att ni ska kolla på lägenhet!! Hoppas det går bra och hälsa min faster och rolf så gott

Kram Anna

2010-01-16 @ 18:50:36
Postat av: Maria

Det enda vuxna jag har gjort den här helgen är att köpa ett kylskåp, fast vi behövde inte stå för notan :) Nu sitter jag här och tycker synd om mig själv eftersom jag har massa feber och är väldigt förkyld. Orkar nog inte upp till Kalmar imorgon, men har mailat Mårten. Tänkte höra av mig till dig sen, men nu ska jag gå och sussa lite, mår inte hallontårta. Kram

2010-01-17 @ 14:29:44
Postat av: Maria

Förresten kunde jag också Michael Jordan-frågan :)Man minns kanske att filmen hette Space Jam för att den är så fruktansvärt dålig (och i mitt fall även på grund av de små figurerna man fick i kalaspuffarna och som jag fortfarande har kvar någonstans. Figurerna alltså, inte kalaspuffarna).

2010-01-21 @ 01:09:07
Postat av: Johanna

Tack Maria för att du inte har sparat dina kalaspuffar från 90-talet. ;)

2010-01-21 @ 16:07:21
URL: http://cedersallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0