Uppväxt i en bubbla

Uppsatsen är utskriven och redo att lämnas in. Halleluja!
Idag ska jag bara njuta av att vara färdig och av att inte ha något mer arbete för tillfället. En ledig och skön dag helt enkelt. Vad ska jag använda den till tro?
Till att börja med måste jag gå ut och få lite frisk luft medan det fortfarande är ljust ute. Hade det inte varit för att himlen är så trist grå hade jag nog varit sugen på det på riktigt.
Sedan ska jag läsa i min bok som är sjukt spännande just nu. Jag läser Snabba cash, måste ju skynda mig igenom den innan filmatiseringen av boken kommer ut på bio i mitten av januari. Då ska den ses, helt klart!
När jag läser den här boken blir jag allvarligt talat rädd. Är verkligheten såhär rå och brutal? Hur kan man missa allt det här om det verkligen pågår så nära inpå en? Snacka om att man har växt upp i en bubbla fylld med bomull liksom. Det är när man läser en sådan här bok som man känner att man vill ta sitt pick och pack och flytta ut i skogen till något ödsligt och avlägset ställe långt ifrån maffiauppgörelser, droglangare och mord.
Nu snöar det också. Bäst att ta på sig mycket kläder då, för ut ska jag.
Vi hörs!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0