Det här med vanlig post

Försöker skicka iväg ett brev. Ja, just det, ett vanligt konkret brev av papper. Ett sådant som ska läggas på den gula postlådan och delas ut av flitiga brevbärare på cykel. Snigelpost. Ni fattar vad jag menar.

Jag har ikväll insett hur lätt man vänjer sig vid e-post och virtuell brevväxling, för oj så smidigt det är i jämförelse. Jag insåg att jag inte skickar brev särskilt ofta då jag fick leta efter ett kuvert en bra stund innan jag hittade ett i en passande storlek. När innehållet skulle skrivas ut ville min skrivare absolut inte samarbeta. Den trilskades och vägrade skriva eftersom en färgpatron saknades. När jag bad om svartvitt blev resultatet helsvart och allt detta tog en evighet. Som ni hör utvecklades den här utskrivningsprocessen till en grym tålamodsträning för mig.

Jaja, efter mycket daltande (en och annan muta kan även ha varit inblandad) med skrivaren kom ändå några dassigt grågröna sidor ut ur pappersfacket. De fick duga och jag stängde av den slutkörda maskinen eftersom jag var lite rädd för en eventuell explosion.

Förresten, när allt annat var förberett, tror ni då att det fanns några frimärken kvar?

Tjing

Kommentarer
Postat av: Mattias

haha, det var ganska kul att se dej ikväll.. absolut INGENTING som gick din väg =D

2010-08-19 @ 23:05:36
URL: http://matiros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0