Checklistorna styr mitt liv

Checklistorna är min räddning. Jag vet, ärligt talat, inte vad jag skulle göra utan dem. Förmodligen skulle jag inte göra någon som helst nytta över huvud taget om jag inte hade mina checklistor som pressar mig att få något gjort. Ja, det har faktiskt blivit så att jag styrs av dessa papperslappar med text (som jag själv visserligen skrivit in) så till den milda grad att jag känner mig något stressad när jag inte hunnit med allt. Det kryper liksom lite i kroppen när en av rutorna saknar ett kryss eller en bock. När det visar sig att jag inte kan uppfylla dessa krav och därmed inte kan bocka av den punkten på listan känner jag att jag måste ta fram en blank sida och helt enkelt skriva en ny, bättre och smartare checklista.

Behöver jag söka hjälp nu med detsamma tror ni?

Tjing

Kommentarer
Postat av: Maria

Nej då, inte behöver du söka hjälp. Checklistor kanske inte är för alla, men jag tycker också om att göra checklistor, det är ett bra sätt att få överblick och struktur när man har mycket att ta tag i. Fast jag är ju iofs inte riktigt frisk heller ;)

2010-08-22 @ 17:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0