Mobilfria zoner?

Idag när tre personer samtidigt skrikpratade i sina telefoner på pendeln kände jag att det där med mobilfria zoner kanske inte är så dumt ändå. Tills jag kom på hur sjukt underhållande det är att lyssna på folk.

Pladdertacka 1 planerade säkert tre olika hämndaktioner mot människor i hennes närhet, av vad jag förstod det som minst två vänner och en kompis pojkvän.

Pladdertacka 2
diskuterade alla internationella fotbollsmatcher som har spelats under veckan samt analyserade hur han skulle tippa inför kommande matcher.

Pladdertacka 3 satt precis framför mig och terrade sin stackars kompis med frågor om var de var någonstans. "Är vi framme nu?", "men nu måste vi vara framme!" och "är inte det här Sollentuna då?" var bara några av hans tjatiga meningar. Hade jag varit kompisen i det läget hade jag nog klivit av tåget någon station för tidigt bara för att få tyst på eländet.

Okej, mobilfri zon är kanske att ta i, men en volymknapp på folk skulle inte vara så dumt att ha. Eller så räcker det kanske med att upplysa dem om att det är en mobil och inte en plåtburk med tråd de pratar i - no need to shout!

Tjing

Kommentarer
Postat av: HC

Bra sagt!!

Jag är också less på folk som inte fattar att de inte intresserar hela världen...

2010-05-01 @ 01:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0