Besviken

Sitter och funderar över min examensdag. Eller snarare över mitt examensfirande. Det verkar som om ingen i familjen kommer att åka ner till Kalmar och fira mig och se när jag äntligen får mitt diplom och mina betyg. Ingen kommer att krama om mig och vara stolt och säga "grattis, vad duktig du är" på min examensdag.

Till viss del kan jag förstå. Det är klart att jag inser att det är långt att åka för en kort ceremoni och visst förstår jag att folk har andra saker som de kanske inte kan ta ledigt ifrån. Men samtidigt gör det ont. I min enfald trodde jag att några ändå skulle komma och dela den här dagen med mig.

Konstigt egentligen. Kring studenten är det ett jävla hallå och alla kommer och firar och grattar till att du äntligen avslutat tolv år av oavbruten skolgång. Tolv år som egentligen inte leder dig någon vart. Nu när jag har en examen som faktiskt gör att jag är något är det inte lika intressant.
Ja, jag förstår varför ni inte kommer men jag kan inte hjälpa att jag känner mig besviken.

Min fundering är nu hur jag ska fira detta. Mitt alternativ just nu är att ha någon slags mottagning på söndagen den 6:e juni. Jag vill kolla om det är någon som skulle vara intresserad att komma på en sådan tillställning, alltså om det är värt att jag fixar något då. Går det att fira sådär två dagar efter att examen är tagen, eller känns det bara töntigt som ett slags rop efter uppmärksamhet?
Hör gärna av er för jag vet inte vad jag ska göra.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Stefanie

Klart du kan fira efter din examen! Det gjorde mina kusiner när de blev lärare och sjuksköterska. Jag funderar också på att fira några dagar senare. En sådan snygg examen måste du ju fira rejält. Kram

2010-04-18 @ 20:20:16
URL: http://stefaniewessberg.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tror inte heller att jag ska fira min examen just den 4:e juni. Av någon anledning känns det enklare att fixa med sådant när man är hemma och inte i Kalmar

2010-04-19 @ 09:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0