AAAAAAHHHHHHHH!!!!

Åh, vad förbannad jag blir. Vad är det för fel på det här jävla tåghelvetet! Frustrerad är bara förnamnet.
Jag hade trott att det skulle bli en lugn och rätt skön kväll. Jag skulle hinna söka jobb, se på tv och kanske till och med ta en liten men naggande god löprunda innan sambon kom hem och middagen ska vara färdig. För er som ännu inte har kopplat så hände alltså inget av det här.
Istället såg min eftermiddag ut på följande vis:

16.50
: Johanna lämnar redaktionen 10 minuter tidigt och är på mycket gott humör tack vare det fina vädret.
17.08: Johanna kliver på tåget vid Karlberg...
17.15: ...och tvingas sedan kliva av i Ulriksdal på grund av "ett omfattande växelfel som stoppar tågtrafiken mellan Ulriksdal och Märsta i båda riktningarna".
17.16: Johanna trängs med hundratals människor på perrongen och drabbas av en smärre panikångestattack.
17.21: Johanna har äntligen lyckats ta sig ut från stationshuset och inser att tre gånger så många människor redan väntar på de utlovade extrabussarna. Lovely.
17.24: Försöker fly från den växande paniken genom att läsa i min urtrista bok. Om ni undrar så minns jag inget alls av det avsnitt jag läste.
Long story short: min supersnälla moster kom och hämtade mig vid Järva Krog och såg till att jag kom hem lagom till 19.20 - bara en och en halv timme senare än planerat.

Vilken jävla soppa alltså!

Nä, nu ska jag se reprisen på Lyxfällan.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0