Varning för svininfluensan?

Alltså, är det bara jag som inte tar det här med svininfluensan på sådär jättestort allvar? Folk snackar om att sprita händerna och vaccinera sig, låta bli att resa utomlands och undvika folksamlingar. Jag som trodde att det inte var mycket värre än en vanlig influensa. Har jag helt fel?
I skolan idag snackade till och med kursansvarige om hur svininfluensan kunde komma att påverka vår skolgång. Hm. Jag är skeptisk.



Såhär fina små affischer sitter uppsatta i skolans korridorer. "Tvätta händerna ofta!" "Stanna hemma när du är sjuk!" "Såhär nyser och hostar du korrekt". Det osar lite panik om allt detta. Det enda de här varningsskyltarna i elevtrafiken säger är väl egentligen att vi ska använda vårt sunda förnuft och lite vanligt hyfs. Det ska nog ordna sig.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nejdå raring, tror inte ett dugg på denna massmediala tok hysteri. Nattis har redan haft den och hon vart inte ett dugg sjukare än om hon haft vanlig influensa, tror knappt hon hade feber. Och på ks sa det bara typ "grattis, nu har du ju ett naturligt bot". Och han som dog "tillhörde riskgruppen men av respekt för familjen vill vi inte gå ut med mer" jag gissar på hiv eller nått =)



Här isthlm sitter det stora plakat på pendeln om att man ska tvätta händerna och stanna hemma... dem e ju helt galna :P



PUSS

2009-09-02 @ 21:23:29
URL: http://einebrant.blogg.se/tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0