Till minne av World Trade Center-katastrofen

Idag är det åtta år sedan attacken mot World Trade Center på Manhattan. Åtta år? Har det verkligen hunnit gå så lång tid!? Tänk så mycket som har hänt sedan dess och ändå är det här det som troligen är och kommer att bli framtidens bild av USA för många.

För mig har World Trade Center-tragedin blivit en symbol för det hat och den galenskap som hotar att ta över den här planeten. Det är helt obegripligt för mig att man på allvar inte tycker sig kunna lösa problem på bättre sätt än att kriga, döda och förstöra. På ett sätt är jag lite bekymrad över att det är just den här bilden som min hjärna kopplar till allt det här. Det är ju verkligen inte bara de ansvariga för den här attacken som jag vill ryta åt utan åt ALLA som tror sig kunna lösa sina problem med våld. USA är inte heller några änglar! Något jag inte gillar är hur amerikanerna ibland verkar tycka att de kan gömma sig bakom WWC-attacken och använda det som ursäkt för att attackera andra. Inte coolt! Jag förstår ursinnet och smärtan, men inte hur man kan tycka att det är värt massor med oskyldiga människoliv. Hedra offren för 9/11 på ett ärofyllt sätt istället och låt dem inte bli ursäkter för ogenomtänkta beslut.
Låt dem vila i frid!

När jag ser de här bilderna är jag tacksam för mitt liv och att jag har den underbara familj och de vänner jag har. Tack för att ni finns!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0