If I were a boy...

Ibland skulle jag vilja vara kille. Jo, jag inbillar mig nämligen att det kan ha sina fördelar då och då. (Ni som var med på föreläsningen idag tror kanske nu att jag kommer slänga ur mig en massa feministiskt dravel om att det är synd om oss kvinnor för att vi inte får synas, men så är det inte).

Det är framför allt i gymomklädningsrummen som jag önskar att rollerna var ombytta. När man kommer in i omklädningsrummet efter ett pass, helt vimmelkantig av trötthet, skulle det inte vara så dumt om man kunde få lite lugn och ro. Få duscha utan trängsel, basta i tystnad och känna en avslappnad miljö som ger en lust och energi att faktiskt använda någon av de där tusen Body Butter-burkarna som jag envisas med att köpa. Tror ni att det här händer så har ni fel.

När jag kliver in genom dörren inser jag direkt att drömmen inte ska slå in. Ett hel jävla högstadieskola ska tydligen in och bada samtidigt som Vatteworkouten precis har avslutats med ett lemmeltåg av äldre överviktiga damer som ska in i duschen till följd. Tjejer i min ålder kommer flåsande instapplande från gymmet och hungriga bebisar vrålar i högan sky efter babysimmet. Alla tjejer som är inne i omklädningsrummet verkar också lämpligt nog ha valt skåpen precis runt mitt eget så trängseln är total. Det hör heller inte till ovanligheterna att man tvingas be någon flytta sina svettiga träningskläder för att det ens ska gå att öppna skåpet. Nice!
Jag kanske bara inbillar mig, men jag gissar att det går lite lugnare till hos herrarnas. Bara en gissning. Lite färre hönsmammor i duscharna och mer plats vid speglarna iallafall.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Andy

Måtte vi ha skrikande ungar och hönspappor även inne på herrarnas. Och större delen av gymmet består av killar...utseendefixerade killar. Så det är stor trängsel framför den enda spegeln inne på herrarnas med..HAHA. Tror nog du fortfarande vill vara kvinna..

2009-09-08 @ 18:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0