Jag älskar min klass ibland!

Ja, då var skolveckan äntligen avslutad. Skönt. Egentligen har vi ju varit väldigt lite i skolan den här veckan, så jag ska väl inte ljuga och säga att veckan har varit särskilt tung...
Dagens seminarium bjöd på en hel del intressanta diskussioner samt många roliga och knasiga citat. Vad sägs om:

"Men då är man ju också naiv på en labradors nivå" - en klasskompis om att tro på allt som skrivs i Aftonbladet.

"Infotainment är ju den högsta journalistiska konstformen egentligen" - klasskompis.

"Vi tar in det på morgonen och skiter ut det på kvällen. Det är ingen som tuggar 32 gånger liksom" - två klasskompisar om hur publiken kräver lättsmälta nyheter.
Mot slutet av seminariet spårade det hela ur i konstiga diskussioner om Linda Skugge som "en obehaglig snöbollseffekt" och frågor om huruvida Bengt Magnusson är snygg eller ful och om det är hans "fulhet" som gör honom trovärdig som nyhetsförmedlare.

Jag älskar min klass ibland! :) Man kan alltid lita på att få skratta lite när det handlar om diskussioner i helklass. Tack för idag, allihopa!
Kvällen kommer att gå i tv:ns tecken är jag rädd. Idol, Criminal Minds och förmodligen ännu mer Criminal Minds på dvd. Ska bli härligt med en lugn kväll där jag kan umgås med min älskling och passa på att vila mina mörbultade armar.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Vickan

Fan... man kanske hamnade i fel grupp idag asså...

2009-09-24 @ 17:20:04
URL: http://ignoreit.blogg.se/
Postat av: Matilda

haha ja vårat seminarie var grymt!

2009-09-24 @ 18:13:32
Postat av: en av klasskompisarna

you´re welcome

2009-09-25 @ 21:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0