Ett vanligt samtal...

har du läst den där genusgrejen då?
Johanna   säger:
japp
Fröken Marmolin säger:
Jag såg hur mycket det var och blev djupt ångestfylld
Johanna   säger:
vad är det för femenist-dåre som har skrivit den?
Fröken Marmolin säger:
är det nåt intressant?
Johanna   säger:
den går ganska fort att läsa ändå
Fröken Marmolin säger:
så skönt
Fröken Marmolin säger:
nej jag är ganska anti såna texter
Johanna   säger:
jo, ibland och en del ganska roligt grejer..läs skrattretande
Fröken Marmolin säger:
de blir alltid så uppenbart feministiska att det tar över sakligheten
Johanna   säger:
jo, verkligen
Fröken Marmolin säger:
är det typ nåt i stil med: "åh det är så synd om kvinnor, de får ingen plats i media"
Fröken Marmolin säger:
eller?
Johanna   säger:
japp, precis så!
Fröken Marmolin säger:
suck
Utdrag ur en helt vanlig msn-konversation med Maria:

Maria: Har du läst den där genusgrejen då?
Johanna: Japp.
Maria: Jag såg hur mycket det var och blev djupt ångestfylld.
Johanna: Vad är det för feminist-dåre som har skrivit den?
Maria: Nej jag är ganska anti såna texter. Är det typ nåt i stil med: "åh det är så synd om kvinnor, de får ingen plats i media".
Johanna: Japp, precis så!
Maria: Suck.
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0