Det här med att smålänningar är snåla...

"Jag tyckte väl att det såg konstigt ut" - mannen framför oss i kön på ICA när han fått betala 7,90 istället för 5,90 för ett paket halstabletter. (Jodå, han trängde sig tillbaka in i kön och krävde att kassörskan skulle ringa och kolla upp priset, fick rätt och de två kronorna återlämnades. Grattis!)

Ja, mina damer och herrar, så illa är tydligen läget här i Småland nu för tiden. Vi tvingas vända på varenda krona för att det ska gå runt och måste studera kvittot med lupp efter att vi har handlat. Själv tror jag mig kunna märka om jag tvingas betala 130 kronor för ett paket mjölk och lite smör, men två kronors skillnad? Nej, där går iallafall min gräns.


Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0