Blackout!

Usch, vad frustrerande! Under hela dagen har jag gått omkring och funderat på en sak som jag helt enkelt tappat svaret på, namnet på en gammal kollega. Fullständig blackout! Undrar vad det är som händer i hjärnan vid de här tillfällena. Är det så att minnena tar sig en tupplur eller är det kanske någon högre makt som spelar mig ett spratt och gömmer minnena längst in i hjärnan?
Hur som helst har den här frågan irriterat mig hela dagen så när jag kom hem var jag tvungen att titta i namnsdagskalendern direkt. När jag hittade namnet var det så självklart.
Ulla, hur hade jag kunnat glömma något så enkelt? Och visst känner man sig lagom dum och löjlig när man väl kommer på det. Det var ju så lätt. Men den största frågan blir nästan: varför var det så viktigt över huvud taget? Namnet på en gammal arbetskollega, vad ska jag ha den informationen till nu? Vi människor gillar inte riktigt att gå runt i ovisshet så vi ältar hellre än ger upp, även om frågan och svaret i sig inte betyder ett skvatt för oss egentligen. Lustigt, men det är iallafall så min hjärna verkar fungera.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0