Sovmorgon!

Nu borde jag sitta i skolan och lyssna på när lektorn maler på om retorikanalys. Jag borde sitta där med huvudet på sned och försöka lyssna medan ögonlocken har svårt att låta bli att falla igen. Även jag skulle ha suttit där och hört när läraren skäller ut elever som viskar lite för högt i bänkraderna.
Som ni förstår är jag inte där. Dels för att jag tror att det kommer att vara en upprepning av förra årets genomgång och dels för att jag tror mig kunna läsa mig till det hela på ett bättre sätt. Dessutom måste jag erkänna att jag blev lite avskräckt igår när allt bara var en enda stor rörig repris av tidigare föreläsningar.
Ändå måste jag erkänna att morgonen inte givit mig mycket än så länge. Sängen var lite för skön för att jag skulle ta mig upp i god tid och boken är lite för trist för att jag ska orka öppna den. Jag ska iallafall göra ett intensivt försök innan jag cyklar ner till skolan. En halv dag kan jag ju faktiskt stå ut med. Särskilt när det är citatmaskinen som har lektionen.
Tjing

Kommentarer
Postat av: Carina

är det så där enkelt att klara av högskolan, man läser själv istället för att vara på plats... hihi, kollar på idol ikväll, synd att Jon åkte ut till förmån för Eddie....

2009-10-02 @ 22:54:03
URL: http://cederlott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0