Separationsångest

Gammal möter ung...

Då har dagen till slut kommit då jag tvingas ta avsked av mina kära Nike Air Pegasus, dessa fantastiska löparskor. Vi har nått en punkt då separationen är oundviklig. Dämpningen är obefintlig, stoppningen är på väg ut genom tyget och det har blivit näst intill omöjligt att avgöra att de här skorna under sina glansdagar var vita (lerhavet på Eken Cup ändrade färgen för alltid trots maskintvätt). Ordet slitna räcker egentligen inte till i sammanhanget. Men inget av det här hade stört mig om det inte vore för att bekvämligheten även den har minskat den senaste tiden. När alla andra skor gav elaka blåsor på både hälar och tår kunde jag alltid lita på mina Air Pegasus, men på grund av de stora hålen inuti skon har även min älskling börjat skava på fötterna. Oerhört tråkigt att även en kort promenad ska behöva innebära lidande för mina känsliga fötter. Jag måste inse att mina kära skor har blivit rejält till åren.
Ja, många år har gått och vi har delat många bra stunder. Jag vill inte riktigt acceptera att jag måste byta ut mina älsklingsskor och därför var valet av nya skor inte så svårt. Hoppas att lillasyster Pegasus ska ge mig lika många härliga år.

R.I.P. storasyster Pegasus - tack för det här tiden.


Tjing

Kommentarer
Postat av: Carina

det är lite sorgligt, men även härligt, en ny sko har fått äran att sitta på din unika fot, det blir en nystart i livet Johanna! Förresten, berätta gärna om det där med länkningen till Haléns ;-) maila mig gärna!

2009-10-11 @ 11:41:43
URL: http://cederlott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0