Konst eller bara konstigt?

En kvinna (ja, det ligger faktiskt en riktig människa där under) ligger och sover bland läsken på Ica Maxi i Kalmar. Det påstås vara någon form av konstprojekt, och det är faktiskt en konstprofessor som ligger där under täcket. Tycker ni att det här är konst? Hursomhelst får det mig att börja fundera, så jag antar att hon har lyckats i någon mening. En rolig idé iallafall och jag skulle göra vad som helst för att vara i hennes kläder(?) de närmaste veckorna med alla uppgifter som hopar sig och står mig upp i halsen. Tänk att få ligga i en säng i två veckor istället för hemtenta, seminarier och allmän stress. Och tänk om man till och med kunde få betalt för det. Fan, man skulle ha studerat konst istället! Undrar om man kan få stipendium om man ligger och sover i två veckor på en strand i Thailand? Bäst att kontakta Konstfack med en gång.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0