Äcklig klump i halsen

En av föreläsarna har skickat ut ett mejl i klassmappen, det kan aldrig vara bra. Omedelbart bildas en äcklig klump i halsen. Jag öppnar mejlet och hittar mycket riktigt en ny uppgift, en ganska omfattande sådan vad det verkar. Klumpen i halsen växer markant. Två uppsatser (på 50 sidor vardera) ska läsas, med fördel förstås och analyseras på två A4-sidor till nästa torsdag. Det här ska klämmas in mellan hemtentan, en kommande statistikuppgift och projekten till fotokursen och jag kan inte låta bli att undra hur det ska gå till. Tog jag mig vatten över huvudet när jag anmälde mig till en kvällskurs i foto? Det verkar väldigt roligt, men det lär krävas rejält med fantasi och kreativitet - egenskaper som det är rätt snålt med för tillfället. Om någon kunde uppfinna den där tidsmaskinen någon gång så skulle det verkligen vara läge nu.
Lösningen för kvällen ser ut som så att jag sopar problemen under mattan tills vidare och går upp till mina gulliga grannar som precis blivit lyckliga föräldrar till en liten pojke. Det finns viktigare saker i världen än hemtentor och uppsatsanalyser. Fika tror jag det kallas.

Tjing

Kommentarer
Postat av: HC

Det är ju också en lösning som säkert funkar, men som ger lite panik innan det känns bra igen ;-)

2009-10-06 @ 19:48:51
Postat av: Stefanie

Jag fick en gigantisk klump och för tillfället hatar jag skolan. Varför kan de aldrig planera så man kan göra sakerna i tid och inte allt på samma gång?

2009-10-06 @ 20:04:37
URL: http://stefaniewessberg.blogg.se/
Postat av: Carina

jag liiiider med dig Johanna, men du måste nog ta tjuren vid hornen och börja i nån ände så känns det säkert bättre! Kramar och lycka till!

2009-10-06 @ 21:29:27
URL: http://cederlott.blogg.se/
Postat av: Angelica

Å vad kul att de fått nu, hälsa å gratta!!! (inte för att de vet vem jag e men ändå =P)

2009-10-06 @ 22:51:09
URL: http://einebrant.blogg.se/tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0