Utmaning

Läste på Saras blogg om att hon utmanat sina vänner med en liten uppgift. Nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att prova om jag kunde jag med. Alla svar ska börja på J då det är den första bokstaven i mitt namn. Hur ska det gå...
1. Vad heter du: Johanna, men det vet ni ju. 
2. Ett ord på 4 bokstäver: Jobb, skulle inte vara så dumt att ha sedan.
3. Flicknamn: Jenny, som min sambos syster.
4. Pojknamn: Jakob. som min kusin.
5. Yrke: Journalist, såklart!
6. Färg: Jadegrönt. Jodå, det är en färg. 
7. Klädesplagg: Jeans, det är nice!
8. Mat: Janssons frestelse, som jag visserligen aldrig skulle få för mig att äta men ändå...
9. Sak i badrummet: Jordgubbs-Body Butter. 
10. Plats/Stad: Jönköping, där min bror bodde tidigare.
11. En orsak att vara sen: Jordbävning - om inte det är en godtagbar ursäkt så vet jag inte vad som är det.
12. Något man skriker: Jäklar!
13. Film: Jag vet vad du gjorde förra sommaren, som jag inte ens har sett i sin helhet.
14. Något man dricker: Juice, med fruktkött ska det vara!
15. Band: Juvelen, Don't Mess är en bra låt. 
16. Djur: Jordekorre, ärligt talat det enda jag kom på.
17. Gatunamn: Järnvägsgatan, finns i Färjestaden på Öland lärde jag mig idag.
18. Bil: Jeep.
19. Sång: Jag får liksom ingen ordning - Lars Winnerbäck.  
JAG KLARADE DET! Oj, det trodde jag aldrig. J är tydligen en svår bokstav att hitta på ord till. Lyckas du svara på alla dessa frågor med ord som börjar på samma bokstav som ditt förnamn?

Tjing

Kommentarer
Postat av: A

jaguar är ju coolare än gnagaren :P

2009-11-08 @ 21:18:54
URL: http://einebrant.blogg.se/tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0