Mera Rapport!

En mycket lång dag har påbörjats. Jag har lite svårt att se änden på den just nu och jag önskar på ett vis att jag kunde krypa ner i sängen och gömma mig en stund. En massa timmar framför tv:n på biblioteket med Rapportanalyserande står på schemat för dagen. Det låter väl spännande? Och det är spännande. Det är bara det att mellan inslagen som är så dåliga att man inte vet om man ska skratta eller gråta så sänds en massa meningslösa nyheter som inte säger en något alls. Men lik förbannat måste man glo på de här inslagen också och gärna ha något smart att säga om dem sedan. Vilka krav va?
Roligast igår var i ett Rapportinslag från 1979: "Det här är några gamla människor" och "deras hjärnor fungerar inte som de ska". Hm. Lämnar lite att önska på det rent etiska planet eller hur?
Rapport för 40 år sedan, dock med samma skärm bakom som de hade 1979 (bilden från Rapports hemsida).
Mest av allt ser jag fram emot kvällen. Musikquiz på O'Learys med Maria och Henke - det kommer bli supernice!

Nu ska jag ta och packa ihop datorn, väskan och mellanmålet i form av macka och clementiner och bege mig ut i vintersolen och ner mot bibblan.
Ha en fantastisk torsdag!

Tjing




Marie: Ja, Rapportanalysen är för c-uppsatsen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Varför analyserar du rapportsändningar? Är det c-uppsatsen?

Lycka till!

2009-11-26 @ 11:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0