Allt för konsten

Mina grannar måste på allvar tro att jag är knäpp.
En natt var jag uppe vid tvåtiden och klädde på min klädbetjänt (som är formad som en människa), stylade "håret" med en gulguldig sjal och matchade outfiten med väska och halsband. 
En annan kväll/natt släckte jag ner alla lampor i lägenheten utom några spotlights som jag riktade mot den uppklädda klädbetjänten och fotade som en dåre.
Idag skulle jag ta fler bilder till mitt stilleben och det blev en kniv som hamnade i fokus. Jag hade naturligtvis virat in den i en handduk och lagt den i en väska när jag gick ut, folk skulle väl få panik om jag gick omkring utomhus med en kökskniv i högsta hugg. Iallafall hittade jag ett litet skogsområde vid cykelbanan där jag tog mina bilder på kniven. Jag trängde mig in bland buskar och träd, satt på huk, klättrade på stenar och halvlåg i de blöta löven. Människor som såg mig tog en extra sväng förbi för att försöka förstå vad jag egentligen höll på med och hundar skällde misstänksamt på mig.
Jag vet att jag har varit bra skum på senaste tiden, men jag lovar att jag inte är det minsta farlig oavsett vad ni har fått för uppfattning. Allt för konsten brukar det väl heta?


Tjing

Kommentarer
Postat av: HC

Jävligt cool bild JC!!

Bra jobbat :-D

2009-11-15 @ 15:31:06
Postat av: Carina

Jättesnyggt Johanna! Alla konstigheter måste ju ursäktas i och med detta ;-)

2009-11-16 @ 11:37:47
URL: http://cederlott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0