Vimmelkantig av trötthet

Det blev en alldeles för tidig morgon för att vara söndag. Var uppe med tuppen (om det hade funnits någon) eftersom jag skulle göra ett SR-jobb idag. Faktum är att det är samma jobb som jag gjorde för två veckor sedan, men jag nu tvingas göra om en intervju till eftersom min bandare vägrade ta upp intervjun när jag var på plats sist.
 
Blev klar ganska tidigt, men nu är jag så trött att jag är alldeles snurrig i skallen. Efter lunchen tänkte jag att det är bäst att läsa lite i min kurslitteratur om mångfaldsjournalistik. Omedelbart började ögonlocken klippa på ett oroväckande sätt och jag började frysa helt galet. En stund (ungefär 15 sidor i bokmått mätt) satt jag upp i soffan med boken i handen, iklädd mjukisbyxor, kofta, tofflor och insvept i en filt. Sedan gick det inte längre. Det var bara att gå och lägga sig - vid tvåtiden på dagen. Hm. Men vad ska man göra?

Sedan jag vaknade för en stund sedan har jag varit lite yr och huvudvärken vill inte riktigt ge med sig. Sitter parallellt och kollar på Facebook och inser att hälften av mina vänner verkar vara bakis idag. Inte konstigt kanske, men konstigt är det väl ändå att jag också brukar känna de symptomen på söndagar trots att jag inte druckit en droppe. Haha, sympati-bakis helt enkelt.

Grattis på födelsedagen Ia!  Fattade inte riktigt vad du menade med Renée, men jag får väl fundera lite... Inte min starka sida idag tyvärr, men jag ska göra mitt bästa. Hoppas att du får en fin dag iallafall!

Här är en grymt skön låt förresten:




Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0