Vilken lättnad!

Boken är utläst! Eller, egentligen har jag ett kapitel kvar men det är bara appendix så det skiter jag i. Åh, vad skönt att den är slut. Vilken tråkgubbe alltså. Nu ska det bara skrivas en hemtenta om hans trams också. Det känns något jobbigt, men jag har markerat bra i boken så det ska nog inte vara några större problem.

Vad jag ser fram emot mest med den här kursen är när den ska utvärderas. Oj, vad med skit den kommer att få. Bara när man läser runt på klasskompisarnas bloggar/facebook så får man ju en liten inblick i vad de känner för vår kära Van Ginneken:


Stefanie: "Håller som sagt på och kämpar med en bok skriven av Van Ginneken. I skolan är han verkligen hatad och jag har två klasskompisar som ska åka till Holland i sommar och säga honom ett och annat. Nä skämt å sidor så läser jag ju inte boken för skojs skull utan för att jag måste och jag hatar den."

Ronja: "Jag sitter dessutom med en bok på engelska (kurslitteratur på engelskt fackspråk om media) får en liksom att... hm, få huvudvärk och fundera över om det var klokt att plugga vidare efter gymnasiet."

Linnea: "Känner hur all livslust försvinner ur mig bara jag sneglar på bokhelvetet. "

Suzette: "Har efter en veckas intensivt läsande äntligen blivit klar med en av de segaste böcker jag någonsin läst. Gubben som skrev den boken måste ha varit världens mest negativa, deprimerade och bittra man."

Maria: "Mitt huvud är alldeles för fullt av van Ginneken just nu. Hatar honom!"

Ja, ni förstår ju själva. Det här är bara ett axplock av alla hatisk uttalanden om boken och kursen. Alltså: kursutvärderingen kan mycket väl bli det ilsknaste någon någonsin skrivit. Can't wait to see it!

Tjing


Kommentarer
Postat av: Stefanie

Denna kursutvärdering kommer bli den gnäligaste någonsin. Den kommer ta VM-guld i gnälleri! Heja heja!

2009-05-26 @ 17:24:07
URL: http://stefaniewessberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0