Vänt på dygnet

Nej , inte morgon! Usch, så hemskt dåligt jag har sovit. Jag borde inte vara trött, men det konstiga schemat har tillåtit mig att vända på dygnet alldeles på tok för mycket. Det är först på nätterna jag känt mig pigg nog att plugga och då har jag känt att det är bäst att göra det när andan faller på (den gör ju inte det så ofta). Igår kväll tittade vi dessutom på några avsnitt av Grey´s Anatomy och då glömmer man liksom bort att man är trött och går över tröskeln till övertrötthet. Efter det fick jag ett ryck och försökte panikplugga för dagens skrivande av ett lagförslag om mänskliga rättigheter. Gick väl sådär om jag får säga så.
När jag väl gick och la mig sedan tror ni jag kunde sova då? Just det, nä. Alla världens frågor rullade upp i mitt stackars överbelastade huvud: finns det dödsstraff i Europa, hur ska listan till Lilla Ego se ut och vad hette egentligen Babars barn? Klockan var strax efter tre i natt när jag tittade på klockan för sista gången.

I morse ringde Mattias telefon och väckte mig ur den sömn jag äntligen lyckats få. Just när man verkar få lite ordning ska man straffas bara lite extra verkar det som. Jaja, kanske är det bra ändå. Jag måste vända tillbaka dygnet någon gång och imorgon början skolan klockan 8 (!) så då är det kanske läge att vara lite piggare. Dessutom får vi besök av en viss småbarnsfamilj nästa vecka så det är bäst att vara alert.
Nu ska jag kasta i mig min mat innan jag och Maria cyklar iväg till Stefanie och skriver ett lagförslag. Vi ska ha sååååååå roligt....

Tjing  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu vet jag vad Babars barn heter :) Pom, Alexander, Flora och Isabelle. Ibland är wikipedia inte så dumt trots allt :)

2009-05-27 @ 15:48:09
Postat av: Jenny

Förlåt... men det var fakiskt mest Mattias fel som inte stängde av telefonen :) Ska bli kul att träffa er. Kram.

2009-05-28 @ 00:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0