Hektisk vecka

Om jag hade varit i en amerikansk film just nu hade det varit läge att dra fram den bruna papperspåsen för att ha något att panikandas i. Insåg precis att veckan som kommer är galet stressig.

Måndag: Föreläsning 9-12 och sedan samlas gruppen för att skriva något märkligt och luddigt formulerat arbete om alkoholregler inom EU. Hur lång tid detta kommer att ta är jag fortfarande lyckligt ovetandes om.

Tisdag: Återigen föreläsning mellan 9-12. Eftermiddagen går väl åt till att skriva hemtentan och i värsta fall till att läsa Van Ginneken om jag inte hunnit bli av med honom vid det laget. Risken är också att arbetet som ska göras på måndag kan dra ut på tiden och glida in något på tisdagen också, men det märker vi väl först imorgon antar jag. Kvällen blir nog trevligt iallafall med VIP-kväll på Body shop. Skönt att kunna få tid att slappna av och göra något man vill göra ibland också.

Onsdag: Ledig dag vilket egentligen betyder plugg, plugg, plugg. Ett lagförslag ska skrivas inför EU-rollspelet sista skolveckan. Kanske borde passa på att gå och förtidsrösta i EU-parlamentsvalet också när det finns lite tid. På kvällen är det säsongens sista Lilla Ego i Radio Shore. Kul men samtidigt lite sorgligt.

Torsdag: Skola på förmiddagen. Buhu! Äh, tänker ni som har jobb; "välkommen till verkligeheten, jag jobbar mer än så varje dag". Visst säger jag till er, men jag kan garantera att oavsett vad ni jobbar med är det roligare än att lyssna på redovisningar för det suger.
Som om jag inte gjort tillräckligt den här dagen ska resten av dygnet ägnas åt jobb för SR Kalmar. Boxning är ämnet och jag lär ju bli sittande på redaktionen sjukt länge. Hoppas att de inte har något larm som slår igång sig själv vid midnatt för jag lär ju sitta kvar där då. Jaja, det ger pengar iallafall. Viktigt, speciellt med tanke på att jag ännu inte har något jobb till sommaren. Det är en helt annan typ av stress.

Fredag: Skoldagen ser exakt likadan ut som torsdagen, fler redovisningar alltså. Suck. På kvällen kommer det iallafall besök hem till oss. Sambons päron och mormor kommer förbi en sväng. Trevligt.

Lördag: Släktträff i Hultsfred. Mycket trevligt förra året så jag hoppas på något av en repris nu. Det är bara att hoppas att jag fortfarande är vid liv efter den här veckan.

Söndag: Vila! Äntligen!   

Tjing

Kommentarer
Postat av: Maria

Torsdag går vi bara mellan 8 och 12 och på fredag är det mellan 9 och tolv. Så du har eftermiddagarna lediga där :)

2009-05-24 @ 13:38:51
Postat av: Marie E

Lycka till under veckan.

Vi ses på lördag.

2009-05-24 @ 15:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0