Tack för posten!



Igår fick jag hem det här söta brevet från världens bästa Angelica. Inbjudan till dop i sommar och de första 12 första avsnitten av Grey's anatomy säsong 5. Tack tack! Gulligt med, vad jag antar är Kendras fot, på kuvertet. Min fot skulle knappast rymmas där på - det skulle iallafall inte fått plats med någon adress intill. 
Det var lite roligt att vi fick samma efternamn på kuvertet också, jag och min kära sambo. Är det medvetet eller mindes du bara inte Mattias efternamn? 

Förresten har jag lärt mig att höra när brevbäraren kommer. Den här snubben är lite snabbare än den som vi haft tidigare har jag insett, han kommer nämligen i snitt en halvtimme innan den andra brukade komma. Den nya gubbens kännetecken är att han verkar ha svårt att lyfta på fötterna när han springer i trappan för det gnisslar vid varje steg han tar. Lite småkul. Jag vet att jag är nördig som lägger märke till det, men det ekar faktiskt i hela trapphuset så det är inte diskret direkt. Är det såhär det är att vara pensionär? Man sitter hemma och väntar på att posten ska komma som om det vore höjdpunkten på dagen. Tragiskt, men det stämmer i många fall - det vet jag efter ett år som brevbärare. Och visst är det så att man springer direkt till dörren när man hör posten rasa in vid halv ett-tiden om man ändå är hemma? Varför låta den ligga i två sekunder? Den kanske ruttnar, börjar brinna eller rentav försvinner om man inte plockar upp den i tid. Varför chansa? Det dummaste är att jag gör allt det här trots att jag vet hur stressande det är som brevbärare att höra någon stå och andas på andra sidan dörren desperat väntandes på sin post. Man lär sig aldrig, det bara är så.

Tjing 

Kommentarer
Postat av: Tracy

hej johanna jag har nyss hittat till din blogg och tycker det är väldans trevligt att läsa om vad du sysslar med där nere i söder =)

kram Tracy

2009-05-12 @ 17:58:35
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vår post kan faktiskt försvinna om man inte hinner dit innan Nils gör det :)



Tycker också det är kul att läsa din blogg.

2009-05-12 @ 20:18:29
Postat av: Angelica

Jag vet mycket väl vad han heter i efternamn:P (minns du att han heter samma som mitt ex ;)) Men jag tänkte att det var roligare med mattias och johanna Cedergren, istför johanna cedergren och mattias. Orka skriva båda hela namnen =D

Dessutom är det början på min propaganda att Mattias ska bli en Cedergrenare, för inte kan du gå å bli en "ssonare" du som har så vackert efternamn! PussA

2009-05-13 @ 17:21:03
URL: http://einebrant.blogg.se/tk
Postat av: Mattias

Du Angelica, Jag har alltid haft det som mål, bara så du vet. Karlsson är inte speciellt unikt och jag gillar tanken på Mattias Cedergren skarpt :)

2009-05-13 @ 20:44:13
URL: http://mattias860423.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, det låter bra :) Då väntar (det e ok å ta låång tid) vi bara på en fin inbjudan från er oxå då :P

2009-05-13 @ 23:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0