Sommarplaner (tar gärna emot fler förslag)

Som ni vet har jag inget jobb till i sommar, men nu när jag tänker efter har jag insett att mitt schema sakta men säkert fylls ut med en massa saker ändå.

30 maj: Släktträff med Mattias släkt i Hultsfred.
6 juni: Släktträff hos farmor i Knivsta.
12 juni: Min lilla bror tar studenten i Jönköping.
17 juni: Min födelsedag. Planerna här är ännu inte spikade.
27 juni: Kendras dop.
30 juni: Våra Kalmargrannar ska få "expertguidning" i Stockholm av Mattias och moi.
15 juli: Harry Potter och halvblodsprinsen har biopremiär. Jag MÅSTE se den! Vi får väl se om min vän Maria orkar masa sig upp till Stockholm och se den eller om vi ska ses någonstans i södra Sverige för bion.
18 juli: Bröllop för Jill och Tomas.
17 augusti: Min kära far fyller år.

Förutom de fasta datumen ska man ju hälsa på kompisar och släktingar man inte hinner träffa så ofta annars. Dessutom måste jag ju åka upp till pappa och Kattis i Sundsvall - se nya inglasade altanen och provköra nya båten.



Äh, hur ska jag hinna med något jobb? Planerna lär ju inte bli färre heller liksom. Vore visserligen trevligt att tjäna lite pengar så att jag inte behöver leva som en parasit på alla andra hela sommaren. I värsta fall får jag väl plocka bär och sälja på något torg för att få in några slantar. Kanske jobba som gatumusikant eller sälja en njure eller något. Man kan väl inte gå back på det iallafall?

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0