Skolkare?

Idag har jag skolkat. En av få gånger i mitt liv, men jag orkade fan inte lyssna på ännu en föreläsning som den igår. Istället tog jag sovmorgon och ska nu läsa sista kapitlet i min bok. Eller är det egentligen skolk när det inte finns krav på att vara där? Jaja, det är iallafall bra mycket bättre än att komma och sedan gå under föreläsningen som många i min klass verka tycka är en smart idé. Vad jobbigt det ska kännas för föreläsaren som i början av dagen har 57 elever som lyssnar och i slutet bara ha 35 kvar i sina stolar.

Hade en sjuk dröm i natt igen. Jag drömde att jag och min syster vaknade mitt i natten och gick upp och ut på min mosters uteplats där hon har pool. Jag sa till Carro att hon fick bada om hon ville och naturligtvis blev svaret ja (hon är ju tio bast liksom). Det hela slutade med att det kom ut några mystiska människor som bestämde sig för att dra Carro inför rätta för att hon badat på natten. Sjukt? Ja, definitivt. Men det kändes så verkligt. Otäckt.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Maria

Skolkare är vi allihopa, allihopa, allihopa... nej, men på högskolenivå har man ju eget ansvar för sina studier, så därför kan det inte räknas som skolk. Däremot får man ju skylla sig själv om man inte tar sin poäng och inte får nån csn men det problemet har ju knappast du :)

2009-05-26 @ 13:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0