Om ändå SVT hade hockey-VM...

..då hade man sluppit alla dessa reklamavbrott. Jag undrar hur mycket ett företag egentligen tjänar på att betala för en dyr och irriterande reklam som kommer in och avbryter mitt i matcherna. De flesta lär ju bara störa sig på pauserna och sedan koppla ihop företaget med dem på ett negativt sätt.
Men hur mycket jag än avskyr de här powerbreaken (och de andra reklampauserna mellan perioderna) kan jag inte låta bli att älska Norrlands guld-reklamerna. Egentligen tycker jag ju inte om öl, men de där reklamerna lyckas nästan göra en sugen ändå på något vis. Starkt jobbat.



Bara att det finns något som kallas powerbreak är ju bara så löjligt. Stoppa matchen för att olika tv-stationer ska kunna slänga in reklam mitt i matcherna - vad är det för skit? Det bevisar bara att det är pengarna som styr överallt. Trist.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Den reklamen har din moster medverkat i..(faktiskt inte skrivande, utan Renee :-) )

2009-05-09 @ 23:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0