Något att tänka på

"Radio är ett intelligent medium och tv är ett känslomedium. Radio går till hjärnan medan tv går till magen".

Alice Petrén, f.d utrikeskorrespondent för SR

Vad innebär det här för mig? Att jag är smart som vill hålla på med radio? Det är iallafall så jag väljer att tolka det, för det mår jag bäst av.

Radiomediet är nog en större konst att  behärska än tv tror jag. Inte för teknikens skull utan genom själva berättandet. Tänk vad mycket mer det krävs när du ska beskriva bilderna för lyssnaren förutom att bara förmedla historien. Häftigt och utmanande tycker jag. Insåg under föreläsningen idag att jag också borde lära mig ett till språk för att öka mina jobbmöjligheter. När sjutton ska jag hinna läsa in något sådant? Om det finns ett parallellt universum så skulle det vara väldigt lägligt om det ville visa sig nu.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0