Motorsport igen

Idag har jag och min trogne fotograf Mattias varit i Emmaboda på någon form av dragrace. Ganska skoj faktiskt. Dessutom lär man sig mycket nya saker genom att träffa olika sorters människor. Nu när man bor i småland måste man kanske vara lite intresserad av motorsport. Ja, ni vet..för att passa in.


Direkt när jag parkerade SR-bilen kom det fram en kille och öppnade dörren för mig. Artigt tänkte jag, men jag hade fel. "Du borde tvätta din bil, sådär kan den inte se ut", sa killen och gick. Förvånad tittade jag på bilen och insåg att den visst hade ett eller två lager damm på sig. Okej, den var riktigt skitig. Bra start. Känn din publik, de här människorna bryr sig faktiskt om hur bilarna ser ut.

Mellan 7000-9000 personer hade hittat dit när vi åkte hem igen vid halv tolv. Coolt va?


Förutom själva dragracet ställde folk ut sina fordon. Ganska kul att kolla på vad folk lägger (alldeles för mycket) pengar på. Vad sägs om en superstylad lila motorcykel?


...eller vad säg om något Pirates-inspirerat...

..eller en helt sjuk bilstereo!!


Ja, det var iallafall här själva racet var. Otroligt mycket folk så det gick knappt att se något.


Just det, jag jobbade ju också ja. Här är en av mina intervjupersoners bil.

Bilden talar rätt bra för sig själv tycker jag, men om ni av någon anledning inte har hängt med så gjorde jag alltså en intervju med den här trevliga kvinnan.


Såg den här fina mikrofonen nere på redaktionen så den får också komma med i bloggen.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0