Kläderna tar över lägenheten

Vilken tur att jag inte bor hemma längre! Fatta vad utskälld jag skulle bli av min mamma om hon visste att jag hade det såhär på mitt rum. Hemska tanke!
Jag har nämligen insett precis att mina kläder är överallt. Jag har hur mycket kläder som helst och ändå funderar man varje morgon på varför man inte har något bra att ha på sig. Konstigt. Kanske om jag la allt där det ska ligga så skulle jag iallafall hitta kläderna och göra valet lite, ja inte lättare kanske, men iallafall få en bättre överblick.

Tänkte att jag skulle ta och lokalisera mina kläder nu med en gång. Just nu håller min sambo på med tvätten så en del kläder ligger just nu i tvättstugan. Annars hänger ju en del kläder naturligtvis i...


...garderoben. Finns det ingenting där inne som man känner för att dra på sig kan man alltid leta i någon av högarna...


...på byrån eller...


...på bordet intill sängen. Men jag lägger inte allt i högar. Vissa kläder hänger också, till exempel...


...på min klädhängare eller...


..på kroken bakom dörren eller rentav...


...på balkongen.

Vilken slarvmaja jag är. När jag har läst lite van Ginneken får jag faktiskt ta och rensa upp lite här. Jag är hopplös!

Tjing

PS. Jag hittade precis en av mina koftor i soffan under en kudde. Undrade just var den var någonstans... ;)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å herregud, det verkar ju som du har kläder precis överallt :)

2009-05-22 @ 14:02:02
URL: http://asalinnea.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hehe, ja jag inser att det ser riktigt rörigt ut Åsa. Till mitt försvar har jag en stor lägenhet och alla de här kläderna finns i ett och samma rum. Det är inte så rörigt i hela lägenheten tack och lov...men det verkar ju onekligen sprida sig så det är bäst att ta tag i det hela snart ;)

2009-05-22 @ 16:02:27
URL: http://cedersallad.blogg.se/
Postat av: Tracy

hej! såg på ett tvprogram i veckan att tjejer som har slarvigt runt omkring sig är bra älskarinnor.. kände direkt att plötsligt gör det inte så mkt att jag har en sån kaotisk oreda ;)

2009-05-23 @ 10:36:30
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: Maria

Hurra! Det är inte bara jag som har en lägenhet där det ser ut som om min garderob exploderat :)

2009-05-23 @ 11:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0