Jag har blivit lurad

Idag kom ett sms med min mobilfaktura. Chocken var total - 777 kronor ska jag tydligen betala. I normala fall betalar jag mellan 400-500 började kronor. Som ni förstår blev jag misstänksam och jag började, likt den journalist jag tror att jag är, gräva i min specifikation. Det visade sig att 360 kronor av de 777 kommer från något spelbolag som skickat sms till mig och tagit betalt för det. Jag har inte svarat på något av det här och därför inte tänkt på att det skulle kosta mig någonting. Ilskan över det här var så stark att jag inte kunde tänka klart. Därför ringde Mattias till företaget och skällde på dem och tvingade dem att låta mig vara. Killen på företagets kundservice sa att jag godkänt det själv och att jag därför var tvungen att betala. Antagligen är det ett test på Facebook som är orsaken till det här - för att göra testet har jag godkänt något (som troligen har stått finstilt någonstans) som jag inte kan minnas att jag sett. Slutsats: akta er för vad ni godkänner på Facebook och övriga nätet.

Jag fattar att jag har gjort ett misstag. Självklart. Vad jag däremot inte kan förstå är hur de här företagen kan leva med sig själva, när de vet att de går runt tack vare sitt fula spel. Det är inte lurendrejeri kanske, men det är löjligt nära.

Usch, vad deppig jag blev nu.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Vickan

Tack så mycket!



Oj jäkla faktura det där :(

2009-05-06 @ 19:44:39
URL: http://ignoreit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0