Genomuselt!

Grattis Norge!



Annars: vilken katastrofkväll. Vilka urkassa bidrag. Var sjutton hittar de alla de här människorna någonstans? Då ska man ändå ha i minne att alla länder redan kvalat internt och dessutom gått via internationella semifinaler för att ta sig till den stora finalen. Jag anklagar inte Malena, hon gjorde nog så gott hon kunde. Det viktiga i år var visst att ha en charmig pojke längst fram på scenen med ett instrument i handen och lite halvkasst engelskt uttal. Låten och sången är inte så viktig. Johan Palm nästa år då eller?

Om man kan diskutera bananers krökning och morötters vara eller icke-vara fruktmässigt undrar jag om inte EU kanske bör ta hand om Eurovision song contest också. Rusta upp och rensa ut allt skit. Jag menar kom igen - en strippshow, en grek i för små kläder, några dödligt trista bidrag och naturligtvis också en finsk E-type. Att vi dessutom genom Israels bidrag klämde in politiska budskap gjorde ju inte saken bättre. Det är väl en musiktävling? Och om det nu är okej att ha åsikter, varför blev Georgien då förbjudna att vara med?

Värst ikväll var ändå mellanakten med några människor som studsade och gled omkring på någon vattenfylld plast upphissad i taket. Nog för att mellanakterna brukar vara värdelösa, men det där var ju ingenting. Undrar just hur arbetsbeskrivningen såg ut här när det numret skulle skapas: "oj, vi har jobbat så hårt på att göra numret spektakulärt att vi glömt bort att anställa folk att genomföra numret. Jaja, vi hissar upp en pool i taket och sedan kan vi ju lägga vem som helst där i som kan kravla i några minuter - då kräver de nog inget betalt." Suck. Jag blir så trött. Vart är vi påväg?

Usch, vad elak jag har varit nu. Dags att sova, imorgon är jag nog trevlig igen.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0