Föreläsning på repeat?

Idag har jag varit duktig och tränat. Det är kanske vad man bör förvänta sig när man är ledig en hel dag och inte har hunnit få hem kurslitteraturen ännu, men ändå. Vattenworkout blev det och det kändes väldigt lätt. Oväntat lätt.

Hade tänkt träna imorgon innan radion också, men på grund av en fullspäckad dag i skolan så hinns det inte med.  Under de sista två timmarna imorgon, mellan 15-17, ska vi lyssna på en föreläsning av några vitryssar (som skolan har ett samarbete med) när de berättar om journalistiken i Vitryssland. Inte sådär jättesugen om jag ska vara ärlig, med tanke på att vi redan hört en liknande föreläsning förra året om Vitryssland. Den här föreläsningen ska enligt lärarna på skolan inte alls vara samma som då. I mina öron låter det som ett försök att få oss engagerade och att lägga det i schemat känns mest som ett sätt att få folk att komma och lyssna överhuvud taget. Vill inte gå! Men det är väl bara att gå ändå antar jag. Det handlar inte om att jag tvingas stanna i skolan länge, jag hade ju ändå stannat inför radion och så. Däremot irriterar det mig om föreläsningen imorgon visar sig vara alltför likt det vi tidigare hört. Vilket jag tror.
Hoppas att jag har fel.

Tjing
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0