Föööör mycket!

Jag har precis kommit fram till att kurserna på mitt program är vansinnigt ojämna. I vissa kurser krävs nästan ingenting för att klara sig genom, medan andra har en på tok för hög arbetsbelastning. Kursen jag läser nu tillhör tyvärr den senare kategorin. Idag har jag en "ledig" dag vilket innebär att jag ska gosa ner mig i soffan med två olika böcker som måste läsas. För att öka paniken har vi dessutom idag fått ut deadlinen för en uppgift som tydligen ska vara inlämnad på måndag. Åh, vad härligt det var när min hjärna så vänligt ignorerat den uppgiften. Jag tror att det kan vara ett tecken på att det inte ryms mer i min hjärna, så snälla stopp! Säkerligen tycker lärarna att vi nu har jättemycket tid på oss att göra den här uppgiften. Problemet är bara att den här trevliga kristna helgdagen som kommer nu ger folk chansen att få ta en långhelg hemma och många kommer att ta den. Så tala inte om för mig att tiden finns - för det är egentligen bara fram till imorgon eftermiddag efter föreläsningen (om folk ens väljer att gå på den). Det är inte ens kul längre, tiden finns inte och jag kan inte trolla fram den tyvärr. Tack och lov att jag inte har några släpande kurser iallafall, då hade jag nog avlidit.

Tjing


Kommentarer
Postat av: Maria

Det är det som är felet med vår institution - de kommunicerar inte, inte på några som helst plan. Jag tänkte också att det inte går att ge oss mer att göra nu och var ändå rätt nöjd med dagen, tills jag såg mailet i gemensamma mappar. Inget kunde ha fått mig på sämre humör. Är det nån kurs vi kommer få magsår av så är det den här. Jag jobbar som en bäver nu med att läsa vad storbritannien tycker om mänskliga rättigheter. Jag tror att vi kan lyckas lösa vår uppgift relativt bra, men är det verkligen meningen att vi ska stressa ihjäl oss för att planeringen av kursen inte håller ihop? Tycker lärarna kan ta lite mer ansvar för att vi ska ha tid att klara av allt jobb. Tyvärr har du rätt, det här är inte kul längre...

2009-05-19 @ 15:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0