Grillfest på gården

Nu har musketörerna åkt hem och lägenheten har blivit lugn och tyst igen. No offense. Nä, men ärligt talat hade jag väldigt trevligt och ni är välkomna tillbaka när ni vill.

Igår kväll/natt följde jag upp min Sverige-seger genom att också vinna i frågespelet Geni. Vilka slutsatser kan man dra av det? ;)



Vår lilla fest igår blev inte så lång och inte så stor men väldigt trevlig. Det började som en riktig killfest där jag var ensam tjej med sju killar. Tjejerna ramlade in först lite senare. Vädret var soligt och fint så vi tänkte att grillning skulle ju vara perfekt en dag som denna. Men när solen plötsligt försvann bakom husen och skuggan la sig över oss blev det fruktansvärt kallt. Det var nästan så att jag övervägde att äta min mat iklädd de otroligt snygga grillvantarna, men jag avstod. Istället kastade jag i mig maten för att få värma händerna i jackfickorna istället.



Själva grillningen gav väl lite blandade resultat kan man säga. Att få en engångsgrill att komma igång och kanske framför allt hålla igång är inte alltid det lättaste.



Hm...varför brinner det inte?



Om jag viftar lite så kanske det blir bättre...



...eller blåser lite på kolet kanske? Ja! Det brinner!



Är det jag som sett för mycket Grey's Anatomy eller påminner det här mer om en operation än matlagning?



Jimmy tog med sig sin hund Inja.



Gzing nöjde sig med att titta på spektaklet.



När maten var uppäten och det blev alldeles för kallt ute drog vi oss in i värmen. Det blev trångt i vårt lilla kök (där en av stolarna av outgrundlig anledning senare på kvällen plötsligt pajade helt utan förvarning). För er som inte vet så har vi ett ganska stort vardagsrum men där var det minsann ingen som ville sitta.



Göran blev plötsligt väldigt upptagen med sin mobiltelefon framåt natten...



...innan han till synes dog på vårt köksbord.



Det blir alltid värre framåt natten
som Björn Skifs skulle ha sagt.

Tack för en trevlig kväll alla gäster!

Tjing



Kommentarer
Postat av: Vickan

Härlig helg? :)

2009-05-03 @ 16:06:26
URL: http://ignoreit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0