Familjebesök och punkar-Johanna

I morse ägnade jag ytterligare några timmar i skolan åt att bli behandlad som en treåring. Läraren verkar på allvar tro att vi är helt efterblivna för hon upprepade allt minst fem gånger innan hon till slut gick vidare. Hon bara malde på likt en evighetsmaskin. Helt galet. Jaja, nu är det momentet förbi och jag verkar ha överlevt utan några allvarligare men.

Vid lunchtid kom Mattias föräldrar och hans mormor på besök. Vi käkade lunch tillsammans och sedan tog vi en tripp in till stan.



Mattias var väldigt söt när han kom rusande med sin mormors rullator. Det är inte bara cyklister som tycker att det är jobbigt med kullersten på Kalmars gator, Mattias mormor tyckte också att det var lite jobbigt att ta sig fram. Visst är det mysigt med kullersten, men let's face it - det är fruktansvärt opraktiskt.

Sedan köpte vi kulglass i en liten butik och stod sedan i solen och njöt av att sommaren verkar ha kommit. Även om det blåste lite.



Under hela eftermiddagen har jag gått omkring med ett hål på mina leggings. Jag lyckades få en reva på låret redan innan vi åkte hemifrån, men den var inte så stor så jag ignorerade det. Under dagen verkade den växa allt mer och till slut var hålet inte så diskret längre. Så nära punkar-imagen har jag aldrig varit tidigare.

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0