Är sjöstjärnan en fisk?

Är sjöstjärnan en fisk? Oviktig fråga? Ja, det tycker jag med. Men har man svårt att sova så har man. Det var helt omöjligt att lyckas bli trött i natt. Jag försökte med klassiska knep som att räkna får och andas lugnt, men det hjälpte inte. I ett försök att trötta ut mig själv började jag rabbla ekonomiska termer högt för mig själv. Ironiskt nog kom jag då fram till vad rörelsemarginal är, men jag lyckades inte sova.
Sedan kom den. Frågan. Den så oviktiga, men ack så svåra att släppa när jag väl fått dille på det. Är sjöstjärnan en fisk? Efter att ha legat och funderat en lång stund och efter att ha frågat en mycket trött Mattias om vad han trodde kunde jag inte ligga still längre. Halv två var klockan i natt då jag började gräva i bokhyllan efter svar. Och visst fanns de där. Efter några minuters ivrigt läsande från min sida och lågt gnällande från Mattias hittade jag det - sjöstjärnan är ingen fisk utan en tagghuding. Åh, vad skönt. Med min nya kunskap inlagd i databasen kunde jag till slut somna gott.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0