Vintersporterna går mot sitt slut

De senaste veckorna har man varit ganska bortskämd med att det alltid finns något sportevenemang att titta på. Kvalserier och slutspel, landskamper och säsongsavslutningar. I många olika sporter, vilket är väldigt roligt för mig som sportfreak. Jag vet att många ser fram emot allsvenska premiären i fotboll i helgen, men jag är tyvärr inte en av dem. Fotboll är inte min grej. Visst har jag spelat fotboll i min barndom, men vem har inte det? Med åren har jag insett att spelet går för långsamt för min smak och att många spelare är för mesiga. Titta bara på Portugal-Sverige i lördags. Ronaldo grät ju nästan när han blev av med bollen, trots att det var helt schysst. Är det bara jag som tycker att den matchen var dödens tråkig?

I den här stan är det förstås lite fult att säga att man inte uppskattar fotbollens ädla konst - Kalmar är ju faktiskt bäst i Sverige. Jag vill inte att alla ska hata mig nu för den här åsikten jag har, fotboll är okej. OM spelarna står ut med tufft spel utan gnäll och det görs mycket mål och snygga räddningar. De har 90 minuter på sig, ändå hinns det ofta bara med i snitt två tre mål. Om ens det. Det är för lite för att locka mig. Återigen - se Portugal-Sverige. 

Handbollen är inne i sitt slutspel och ishockeyn är det inte många matcher kvar av heller. Under vintern finns det så mycket roligt att titta på - handboll, ishockey, skidskytte och en massa annat kul. Och när allt det roliga tar slut är det bara fotbollen som blir kvar. Suck. Det är inte fullgott tycker jag. Om man ska se det positivt så tittar man ju iallafall inte lika mycket på tv under sommarsäsongen, så det är ingen jättestor förlust.

Tjing


Kommentarer
Postat av: HC

Jamen snart börjar ju friidrottssäsongen ;-)

2009-03-31 @ 21:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0