Vårfin i sjal och fotbollsfyllon på besök i Kalmar

Idag har jag och Mattias varit nere i stan en sväng. Underbart väder i Kalmar idag. Det enda som störde var busslassen med IFK Göteborg-huliganer som vi stötte på nere vid stationen. Kommer det att bli slagsmål i Kalmar ikväll. Svar: Ja! Undrar bara vilka de tänker slåss med. Varandra antagligen. Jag har nämligen inte stött på något kalmaritisk "firma" ännu, så jag vet inte.  Alkoholintaget såg ut att ha varit stort i bussen då de flesta såg lite snurriga ut när de klev av vid stationen. Ett tiotal poliser väntade på Göteborgsgänget när de kom och jag tror aldrig att jag sett så många poliser sammanlagt någon gång i Kalmar. Visste ni förresten att Kalmar län har minst antal anmälda brott i hela Sverige? Hoppas att det förblir så även efter idag.

Köpte en jättemysig sjal idag som verkligen sprudlar av vårkänslor. Vad tycks?



Grattis till Fredrik och laget som gått vidare till semifinal i J20:s sm-slutspel. Nu vinner ni hela skiten!

Tjing   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0